1 במאי 2014

אילה זמיר

הלא היא בעלת החנות הביתית לבגדי נשים ״ילושקה״ ברחוב הזמיר 47 במבשרת ציון.
איילה זמיר מרחוב הזמיר. איילה מספרת כי כשבנו את ביתם לפני כ20 שנה הם היו בין החלוצים , עדיין לא היו שמות לרחובות כשניתנו השמות לרחובות בסביבה הוחלט על שמות ציפורים.
כנראה מצא מי שמצא כי משפחת זמיר מתגוררת בשכונה והחליט שזה יהיה נחמד להעניק את שם הרחוב בהתאמה.
 ומניין השם ״ילושקה״?
"ילושקה הוא שם חיבה שהעניקה לי סבתי בילדותי -איילה-ילוש/קה. סבתא ז״ל היא דמות מאד משמעותית בחיים שלי היא נפטרה לפני שנה והיא מלווה אותי ברוחה כל הזמן. ממנה ינקתי ערכים חשובים של אהבה, נתינה, בית פתוח והסתכלות על מה שיש ולא על מה שחסר, ראיה ממקום של שפע . את הערכים האלה אני משלבת בעבודתי בחנות בתוספת תודעת שירות מאד גבוהה אותה אני מקפידה להעניק ללקוחותיי."
 למה ואיך החלטת לפתוח בוטיק ביתי?
"בעבר היה לי  צהרון במשך 12 שנה בזכותו הפכתי להיות די מוכרת במבשרת/ ברקע שלי תמיד עסקתי באומנות ויצירה, זה התחיל בצורפות, תכשיטנות, ציור, קרמיקה ועוד ובראש הדהד לו חלום ישן לפתוח בוטיק לבגדי נשים. לאחר שסגרתי את הצהרון. הגעתי דרך חברה לבוטיק שחיפש עובדת נכנסתי ונדלקתי ! עבדתי שם כשש שנים ובמהלכן גיליתי שאני מאד אוהבת להלביש נשים. צברתי ניסיון , התעמקתי ולמדתי את התחום- נחשפתי למעצבים ישראלים, סוכנים והכי חשוב כיצד להתאים לכל אחת את הבגד שמתאים רק לה- בגזרה, בצבעים ובבדים שיחמיאו למבנה גופה, לאישיותה ולצרכיה השונים.
החלטתי להתחיל מהבית ב-״חלקת האלוהים הקטנה שלי״ במטרה ליצור מקום ייחודי אינטימי ונעים, באווירה ביתית עם חצר קסומה בה אפשר לעשות איזשהו פסק זמן על כוס קפה לארח ולהעניק איזשהו ערך מוסף ותוכן מעבר לסתם חנות בגדים רגילה. כך נרקמים ביני לבין הלקוחות קשרים אישיים של חברות.
אני בוגרת קורס מאמנות אישיות לנשים משם רכשתי כלים לעבודה עם נשים - מצד אחד המון אמפתיה והכלה מצד שני הדרכה, ליווי וייעוץ. הדבר החשוב ביותר מבחינתי זה שילוב כל התחומים ולעשות באמת את מה שאני אוהבת."
 איך מתחילים?
"עם הרבה אומץ, אמונה התמדה וקשרים עם סוכנים שהכרתי בעבר. בהתחלה עבדתי עם 2 סוכנים ולאט לאט הוספתי עוד מעצבים ומותגים. זה אתגר לא פשוט במיוחד נושא השיווק והפרסום. השתלמתי במט״י (מרכז טיפוח יזמות לעסקים קטנים) בקורס יזמות עסקית והם העניקו לי את הליווי וההדרכה לניהול ושיווק העסק. היום אחרי שנה וחצי העסק נמצא בתהליך של צמיחה והתהוות, בעיקר עובר מפה לאוזן, פייסבוק ומערכת דיוור תפוצה בדוא״ל."
 מהם היתרונות והחסרונות של חנות ביתית מול חנות מסחרית בקניון למשל?
"יתרון- חסכון בעלויות של החזקת חנות מה שמאפשר לעבוד בקטן ובקצב שלי.
מבחינת הלקוחות הן מקבלות חווית קניה קצת אחרת מאד אישית ואינטימית והן יודעות שיש על מי לסמוך.
אני רוצה לומר  שבהלבשת נשים יש הרבה מימד פסיכולוגי כשאני לומדת מי עומדת מולי אני משתדלת לשים את הדגש על החלקים היותר יפים בגופן ובאישיותן ומכוונת לסייע להן לאהוב את עצמן ואת מה שהן רואות במראה הרי לכולנו יש את ״השריטות״ הידועות וכל אחת רוצה לטשטש את מה שהיא לא אוהבת ומה שמפריע לה.
אבל כשאני חושבת שמשהו לא מתאים , לא יפה או לא מחמיא אני בהחלט אומר את דעתי האמיתית 
אני זורמת עם הלקוחה  אבל לא משקרת רק כדי למכור.
להבדיל מחנויות בקניון או חנויות רשת בד״כ עבודות בחורות צעירות על בסיס זמני על כל המשתמע מכך.
יתרון נוסף- שעות פתיחה גמישות בהתאמה לצורכי הלקוחה. בגלל העובדה שהחנות בבית, יש את האפשרות לתאם פגישה אשית ולהגיע אלי גם בשעות לא שגרתיות גם בשעות הערב המאוחרות לטובת אלה שמאד מאד עסוקות. חוץ מיום שבת  אותו אני מקדישה למשפחה ולעצמי אני בד״כ זמינה בכל ימות השבוע בתיאום טלפוני .
חסרונות- החנות שלי אינה ממוקמת במרכז מסחרי ולא מתבססת על תנועה של עוברות ושבות שממילא נמצאות שם ופתאום נכנסות 'על הדרך'. נושא השיווק ושימור הלקוחות הוא מאד הכרחי ותמידי. אני צריכה לשמור על קשר כל הזמן עם הלקוחות שלי." 
 על הבובה באמצע: שמלה- סמאש, שרשרת- אוסנת גוטמן
גלביה מימין- יבוא מאיטליה והשרשרת של אוסנת גוטמן

אני אומרת לאיילה שבעיני אחת הבעיות בחנות ביתית היא שאם אני מתקשרת ובאה בשעה מיוחדת אליה הביתה, אז לא 'לצאת עם משהו ביד' הופך להיות מאד לא נעים.
איילה: חשוב לי להדגיש את הנושא הזה שאם מישהי הגיעה ולא מצאה משהו שמצא חן בעיניה
היא ממש לא חייבת לקנות. לא קרה כלום מבחינתי, הקולקציות מתחלפות ומתחדשות כל הזמן ואולי בפעם הבאה היא תמצא. אני נהנית מעצם המפגש. לא קנית-לא קרה כלום . שתינו קפה ופטפטנו."
 אילו מעצבים ומותגים את מוכרת אצלך ומי קהל היעד?
"מותגים- אריסטו שמט ועדין למידות הגדולות , מיקושה ונקסט
מעצבים- עדי ברשם, אפרתה, לימור אביחיל,שרית 
יבוא - מסין, איטליה ,ברצלונה
קהל היעד שלי -נשים מגיל 35 ומעלה למרות שאפרתה מכוונת לצעירות גם.
רוב הלקוחות די שמרניות  והמידות בין 38-50 מקווה להעשיר את המידות הגדולות כי לנשים במידות אלה תמיד יש קושי."

טבעות על חלוקי נחל-גליה גולן
שרשרת שילושקה הכינה
מה את עצמך אוהבת ללבוש?
"אני מתלבשת פשוט, נקי ואני לא מחפשת מותגים. הכי חשוב לי שהבגד יחמיא לי. מכל טרנד אני לוקחת משהו קטן ומתחברת אליו דרך האביזרים. מהטרנד המנומר למשל- אקח צעיף ולא בגד שלם.
נעליים- בגלל שיש לי מידה גדולה 42, אין לי הרבה נעליים וקשה לי למצוא. קונה בדרך כלל ב'קאיה' וב'מיאמי' ביפו."

חולצה-ספרד NYMPHAEA ALBA
ג'ינס- קסטרו
מגפיים- מיאמי
עגילים- אוסנת גוטמן
טבעות- צורף בהתאמה אישית
שעון- מיכל יערי

אוברול וגופייה- אריסטו שמט
סנדלים- קושקה
תיק- יבוא

שמלה- עדי ברשם
גרביון- זוהרה
מגפיים- בי יוניק
שרשרת וטבעת- אוסנת גוטמן
תיק- לאה פסי-אבן
 
מדגמנת מפריטי החנות:
חולצה- אפרתה
מכנסיים- אריסטו שמט
מגפיים- מיאמי
טבעת- גליה גולן
צעיף-
זה הסט שאורלי מרגישה בו הכי נוח והכי היא:
צמיד- הכינה בעצמה
עגילים- ישנים של גראס
מכנסיים- אריסטו שמט
מגפיים- מיאמי
תיק- אירנה

גלביה- יבוא ילושקה
גרביון- זוהרה
נעליים- קמפר
מעיל- יבוא MOON MOON
חולצה לבנה- אריסטו שמט
מכנסיים עם שילוב של עור- אריסטו שמט
נעליים- קמפר

שעות פתיחה של 'ילושקה' (רחוב הזמיר 47 מבשרת ציון)
שלישי ורביעי- אחה"צ וערב
שישי 9:30-14:00
ממליצה מאוד להתקשר ולברר לפני ואפשר גם לקבוע זמנים לנוחות הלקוחה: 054-4410881
תיקים וסיכות דש
אצל 'ילושקה' מתקיימות מכירות פעם בחודש שהן כמו 'יום פתוח' עם יותר קהל ופחות תשומת לב אישית אך יש בו מבצעים מיוחדים ואפשר לבוא ללא תיאום מראש.
ילושקה: "אני עורכת גם סדנאות סטיילינג בשילוב עם סטייליסטית ומפגשים שונים.
'ילושקה' זה בית מארח: הרצאות, מפגשי נשים, סדנאות ויש לי שאיפה לארח מעצבים שונים מדי פעם."

טיפ:
כדי להדגיש את המותן, לסגנן חולצת טריקו רחבה או קופסתית מידי, הנה סרטון שנותן רעיון.
שימו לב- הבטן לא חייבת להיות חשופה בסופו של התהליך ובכל מקרה רצוי לשימוש במקרה של בטן שטוחה למדי.






אין תגובות: